Blev ingen fest........

....... med Ledin, bara en "liten snutt" på slutet.
För det var ju handboll i Ystad och det var en evighetsmatch. Oavgjort vid full tid (igen) och fortfarande lika efter två förlängningar. Full dramatik i två och en halv timma, slutligen efter "shoot out" fick Skövde ge sig och Ystad kunde stå som segrare. All heder till de kämpande handbollsspelarna och tyvärr måste ju ett lag förlora, hur hårt de än jobbar för seger.
Men spännande var det och räktårtan smakade lika bra till denna underhållning.
Mitt i matchen kom ett foto på en vit bil. Sonen har investerat i en elektrisk sådan och huvaligen vad de kostar pengar. Men å andra sidan.....så gör även traditionell "soppa", så hoppas nu de blir nöjda med sitt nya transportmedel.
Samtidigt blev jag(vi) bjudna till restaurang-middag på söndag. Ja mor kan ju säkert komma, maken kanske inte hinner hem i tid. Men han trodde det skulle gå........
Lördag och lite halvdåligt väder, men jag hade ärende till Hjärtegryn för att ställa av en korg med bläckfiskar och eventuellt be att min nysydda kjol (därifrån) skulle läggas upp lite.
Men jag skulle tvätta den först tyckte sömmerskan, sen får vi se om det behövs. Annars är den perfekt och jag är nöjd.
På hemväg tittade jag in på loppisen och sprang på en fd. jobbarkompis sen boendet för ensamkommande flyktingbarn. Vi bytte några ord och jag gick sen därifrån med tre smågrejer, trettio kronor fattigare.
Till middag hittade jag en portion lever i frysen och kan meddela att den smakade utnmärkt.
Hann sy ny gardin och dukar till sovrummet också............
Men nu laddar jag för kvällens begivenhet: Champions League-finalen i Paris mellan Liverpool och Real Madrid.
 
Gårdagskvällens gourmetmåltid...........mums!
 
En utflykt på landet.......
 
....och dessa är på utflykt, kanske väljer någon eller några att flytta "hemifrån".
 
Levermiddag idag........mycket gott.
 
En rabarbermuffins till den vaniljsås som fanns kvar........
 
Den nya gardinen på plats.....dubbelt så dyr som den förra, .....hela 40 kronor.
 
Tjugokronors-fjärilarna flög ut i gäststugan istället.....som tänkt från början.
 
Fetaost- och vattenmelonsallad som uppladdning........med Briska päron (alkoholfri) i glaset.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0