Då var det handboll........

......tredje SM-finalmatchen mellan IFK Skövde-Ystad IF idag i Skövde. men jag behöver inte åka dit, utan kan se matchen från min fåtölj.
Innan dess har jag sovit gott och länge, men frukosten klarade jag av vid nio och sen blev det alltså "återfall" i sömn.
En tvättmaskin hann jag också hänga upp innan frukost förresten.......
Till middag fick maken välja på "mormorsbiffar" eller "kålpuddingsås" och tog det första.
Men då serveras det andra alternativet imorgon........
Smakade bra idag och jag ser även fram emot morgondagens meny.
Efter middagen tog bilen och jag en utflykt till Mölltorps Handelsträdgård. Åkte därifrån med ett "flak" plantor, främst isbegonior. Passerade också via handelsboden och fick med några matvaror, samt jordgubbar.
Väl hemma hade det börjat duggregna, men satte alla plantor på tilltänkta platser ändå.
Maken satte på kaffet och chansade på att regnet skulle sluta efter att vi fikat.
Lite uppehåll en stund blev det, men medan han var ute och promenerade körde det igång igen. Inga ansåg att det var dags att damma lite varstans och så skulle torr tvätt tas omhand.
Skövde leder i halvlek.......nu får vi se hur det går. Väldigt spännande, snabb och intensiv handboll bjuds det iallafall på.
 
Har man inget att göra........
 
Middagen smakade bra.....
 
Dagens flygplan.....
 
Hos handelsträdgården.......
 
......och dessa fick följa med hem.
 
Nu är det syrenernas tid.......
 
Fika.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0