Det är ju torsdag.......

.......tänkte Inga och plockade fram en korv med ärtsoppa, samt blandade ihop smet att grädda pannkakor av.
Men det var till middag detta hände. Runt niotiden serverade hon först löskokt ägg, färskpressad apelsinjuice och macka.  
Sen gjorde jag nästan ingenting förrän Inga kallade till middag.
Hittade en tetra med vaniljsås i skåpet som jag ställde på diskbänken och då var maken snabb med att fråga om det skulle bli rabarberpaj till kaffet.
Nja så långt hade jag väl inte tänkt: "Men gå ut och plocka ett knippe stjälkar då, så kan jag även koka lite kräm".
Han gjorde lydigt så och har man sagt A får man ju säga B............
Glömde helt av VM-hockeyn, men då behövde jag ju inte reta mig på när de fick stryk.
Rabarberpaj med vaniljsås till kaffet alltså och nu ikväll kräm, efter en promenad till återvinningen.
Ja maken gick en mycket längre vända än så........
Sen är nu två mega-nystan (400 gram styck) "uppstickade", i och med att ett tredje litet projekt blev slutfört i eftermiddag.
I Tibro är det cruising, i vilken bonusdottern med make skulle delta i sin röda raggarbil. Men vi hoppar över.......(har ju ingen raggarbil.....hahahaaa)
Till sist .....grattis till en nybliven sexåring och även så, till en sjuttiofemåring i England.
 
Gomorron.......
 
Nu är hon i farten.....Inga.
 
och här har hon varit framme .....igen.
 
Koltrasten stannade till en stund på grannens torkvinda......
 
Lät nyss hälsa att han var nöjd med "out-fiten" han fått av oss.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0