Det är mer än fyra år........

......sen jag var förkyld, men nu har en sådan hittat mig.
Maken hade lite känningar i mitten av veckan och troligen har han väl haft några baciller med från huvudstaden, som fastnade även på mig.
Än sålänge är det mest bara lite snuva och aningen "mörare" (om möjligt) i kroppen.
Blev två brödkake-mackor med rökt skinka och gräslök till morgonkaffet, eller kanske ska jag säga förmiddagskaffet.
Lite senare tyckte Inga att det var längesen vi åt pasta, så till middag serverade hon pastaskruvar med bacon/purjolöks-gräddsås.
Sen motionerade maken kanttrimmern en stund, innan den blev trött och behövde påfyllning av energi.
Under tiden gick han en promenad i det soliga vädret, medan jag snorade vidare i fåtöljen med stickning och premier league-fotboll på teve.
Nu spelar inte Liverpool idag eftersom de igår vann FA-cupen (tisdag nästa match för dom).
Men det var ju inte fel att se konkurrenten om ligasegern, tappa poäng oväntat vid ett oavgjort resultat.
Inga passade på att baka en plåt rabarbermuffins, så det hade vi till eftermiddagsfikan.
Trimmern var återigen "fit for fight", så maken tog en ny vända efter kaffet med den.
Jag plockade ihop en (till) kasse med årets vissna påskliljor, vars lökar till hösten ska grävas ner i slänten, .......igen.
Vi får se om det blir att titta på hockey, eller om något intressantare bjuds på burken.
 
Lördagsskymning........
 
En panna söndags-pasta.......
 
Nytt experiment........rabarbermuffins.
 
Ömsesidig "motion".......
 
Ena tulpanen har nu vissnat, medan denna håller ut nån dag till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0