Det fanns inget.........

.......annat som lockade på dumburken, så jag kollade de två sista perioderna på hockeyn.
Det var ju kul att Sverige kunde vinna över Tjeckien.
Då det sen var dags att söka upp bingen för lite sömn, lyckades jag riktigt bra med den uppgiften och sov gott en bit in på måndagsmorgonen.
Maken sa att han skulle åka in till postombudet och se vad det var för rek som kommit.
Lite mat skulle han också köpa med hem, sa jag då. Sen dröjde det en evinnerlig tid innan han åter dök upp igen. Visade sig att han slunkit in hos barberaren........
Reket var han inte säker på, så det fick ligga kvar medan han undersökte saken närmare. Eventuellt något gälland husbilen (troligen upplysningar om möjliga fabrikationsfel från tillverkaren) gissar han på. Hämta en annan dag.......
Inga hittade två fläskkotletter i frysen, så idag fick vi sådana i lök och gräddsås med sallad (från Ljusgårda).
Förkyld eller inte, men en promenad tur och retur till återvinningen (helt allena) gick ju bra ändå.
På hemvägen blev det lite tjat med två av grannarna.....på var sin sida av respektive staket.
Fika följde, även idag med rabarbermuffins. Maken ute på promenad och jag har vattnat lite växtlighet.
Nu fortsatt snorande i fåtöljen..........
 
Knotiga gamla grenar med nya skira blommor och blad........
 
Dagens middagsportion.....
 
Nu är björklöven helt utslagna......
 
Gammal stubbe och små vita blommor,.... bredvid gångbanan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0