Fast........

.......i en serie på TV4 play, blev jag inatt och fick säga till mig själv på skarpen då klockan passerat halv tre. Som tur var lyssnade jag så småningom och fick väl iallafall lite sömn........ fram till tio-tiden.
En macka till frukost och sen behövde en tvättmaskin startas, samt efter ett tag middag lagas och Inga fick lite arbetsledning så det blev utfört.
När hon ändå var igång med schnitzlar till idag, startade hon på eget initiativ även en fläskköttsgryta, att avnjuta med ris imorron. Då ska vi också åka in för att ta vår första TBE-vaccinspruta.
Maken lägger därefter beslag på bilen och drar till Tidaholm (surprise.....) igen, medan jag får anlita bussen för att komma hem.
Nu är frågan bara när jag ska titta klart på serien...............(hahahaaa...)
Nästa stora fråga, att besvara blir då: Vad ska vi ha till kaffet?
Inga vad säger du om att testbaka något.............
Jodå, hon gick genast ut för att kolla hur mycket rabarberna hade växt och lyckades skära av fyra hyfsat stora. Medan Inga gjorde så, sjöng den närsynta(?) bofinken Knut en trudilutt ovanför i tallen.
Nu står årets första rabarberpaj i ugnen, kaffebryggaren är laddad och vaniljglass finns i frysen. 
Ska gå en vända till postlådan strax, men kom precis på att jag måste ringa ett samtal om redovisningsfel först. 
Fika avklarat med årets första rabarber i magen ........som paj med glass.
 
Middagen är serverad.....sa Inga.
 
Paketen klara till nästa födelsedag.......(den som kommer efter 16-årsdagen imorron...)
 
Koltrasten hade idag hittat en lång mask att bära runt på.....
 
Rabarberpaj modell mini.......slut nu, smakade bra till kaffet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0