Förberedelser för besök.......

.....av gamla barndomskompisar, har jag delvis ägnat mig åt idag.
Inte fel att ha något som får en att ta tag i saker som behöver göras.........oavsett om man får gäster eller inte. Men för min del blir det en "trigger-point" att komma igång och efteråt känns det som att man verkligen har gjort sig förtjänt av ordentlig avkoppling.
Den känslan kan ju aldrig vara fel........
Snart ska jag dock starta lite matlagning. Inga bjöd på "mormorsbiffar" från frysen med tillbehör till middag, medan jag dammsög en del i glashuset.
Planen är att bjuda på kycklingstroganoff med ris och sallad. Sen tar vi kaffe med hembakt i glashuset.
Senare ikväll ser jag fram emot en ny säsong av danska "Badehotellet".
Och imorron är det utflykt med lokala symötet dagtid, men måste vara hemma igen till fem. Då har maken bokat bilen för färd till bluesmöte i Tidaholm.
 Nu har besökarna varit här, ätit, fikat, kollat på växthuset och återigen rest hem.
Tror det får bli en kopp kaffe till och sen, inte för sent i säng. Ska ju på "äventyr" imorron med andra kompisar...........
 
Tisdagsfrukost..........
 
.....och middag.
 
I frysen fanns det hembakat......
 
Kycklingstroganoff var inte så dumt.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0