Hemresan..........

......påbörjad strax efter tio. Vi avvaktade en stund så regnet hann att minska till nära nog inget alls, då slapp vi bli våta, de ca trehundra meter vi hade till bilen.
Igår kväll fick vi tacos som kvällsmål och efter kaffe på maten, köpte vi varsin "Lennart" att ta med upp på rummet. Masked singer och nyheter, sen sova och idag vaknade vi tidigt igen.
Redan nere före åtta till frukost och nästan själva.
På hemvägen svängde vi av för att göra ett överraskningsbesök hos en kollega från förr. Hon var dock inte hemma, så vi lämnade bara en hälsning på ett visitkort att vi varit där.
Stannade sen i Sjötorp och åt rödspätta till middag, varpå jag inhandlade mera fiskprodukter hos fiskhandlar'n att ha till kvällen.
Väl framme i Tibro ringde jag sonen, som ville byta bil några dagar. Han har bristfälligt lastutrymme i sin, men accelerera kan den..........
Tog en fika hos kompisen och gjorde upp räkenskaperna, medan jag inväntade sonen.
Sen följde en massa nödvändigheter: Handla hem mat (och där i butiken sprang jag på syster med assistent....), hämta post&reklam, vattna plantorna i växthuset, packa upp mat och researtiklar och så vidare.
Men nu är det handboll på teve (Ystad-IFK Skövde i SM-final), fram till Let's dance startar.
Finns därefter ett stickalster att slutföra..............
 
Fondvägg på hotellet......
 
"Fredagsmys" på hotellet.......
 
Precis så........
 
Klara för hemfärd......
 
Nä, det var bara tomten som var hemma.......
 
Middag.....
 
Båt i Sjötorps-hamnen.......
 
Fiskaffären......
 
Alla grejer jag köpte med mig hem.......
 
Kvällsmacka..........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0