Inte lika sent.......

........sänggående igår, men hann iallafall se klart serien (Sisi säsong 1) men kommer troligen en säsong till framöver, då jag har kollat att historiskt hände mycket  mer i det Habsburgska kejsardömet på 1800-talet.
Sen blev det också dags att titta på fotboll (det också via datorn). Gick inte så bra i första halvlek på bortaplan, utan motståndarna hade då tagit in försprånget från första matchen.
Men efter paus ordnade det upp sig och slutligen skrevs resultatet till 3-2 i Liverpools favör. Nu är de klara för Champion League-final, ikväll får vi veta vilket lag de får möta.....i Paris.
Middagen avklarad, möte avtalat för morgondagen att titta på en "ny" stickfåtölj i Göteborg. Hittade en på nätet och då vi ändå ska ner för en röntgen (av mig), var det ju dumt att inte passa på.....
Snart dags att åka till vårdcentralen för våra första TBE-stick och därefter bussfärd hem för mig. 
Hämtade även ett paket med en inropad assiett (av mitt cottage country-porslin) och löste in en lottovinst till två nya lotter.
Att åka buss, ja då kan man känna sig som vilsen gammelmormor på rymmen (ungefär), när inga tidtabeller fanns att se vid Tibro busstation. Satt en kille på en bänk som var talbar, så jag fick veta att det gick en om fem minuter, åt det hållet.
Försökte få fram tidtabell via telefonen, men det var stört omöjligt........
"Fullsatt" stod det på den ankommande bussen, men en hel del steg av så bara att äntra med ett kort att fråga: Om där fanns några pengar på........mycket trevlig chaufför som förklarade hur det funkade och gav mig en utskrift på hur mycket som fanns kvar, samt hur länge kortet var giltigt.
Dock ganska jobbigt att stå hela vägen till Fagersanna och sen gå från stora vägen.....hem.
Men nu har jag fullgjort mina dagliga steg och kan med (ganska) gott samvete hänga i min fåtölj.
 
Dagens middag.............
 
En "grön-sak" på besök vid glashuset........
 
Utmed vägen in till Tibro......lite får i bete.
 
I väntan på bussen........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0