Lite fel ute.......

......var jag allt då jag trodde det skulle bli Eurovisions-kval igår.
Men idag är det och samtidigt Karl-Fredrik på Österlen ...givetvis. Men inget som inte går att lösa......
Dock gav inte lottodragningen någon kosing, utan det var istället dags (för symötet) att satsa nya pengar. Vilket jag fixade från den "årspott" av spelmedel jag har fått att förvalta. 
Förmiddagen började annars med en promenad till först brevlådan (med fyra brev) och sen bara ett stenkast från den, frisörsalongen. Nyklippt gick jag hem igen i blåsten.
Sen åkte vi till Mölltorp och handlade en klängväxt, björnbärshallon (tayberry) med en spalje att ha på söderväggen vid glashuset och lite mer mat på ICA hanns också med........
Strax efter vi återkommit hem, serverade Inga kycklingspett med både pastasallad och potatissallad.
Nu lite "ljug" och vila av ryggen i fåtöljen, sen kanske vi planterar.....lite av varje.
Eller åker och plockar en hink sten, eller skrubbar på rökluktande fåtöljen.
Finns att välja på i aktiviteter, men man kan ju också som den pensionär man är......... skita i alla göromål och bara sitta kvar med stickningen och "köpa-hus-i-solen-program" på teven, i bakgrunden.
Men fikan struntar vi inte i, bryggaren är redan laddad............ 
Vi tog tag i planteringen, innan vi drack kaffet. Nu är de flesta plantorna från köket i växthuset, samt några som maken (fegade ur och...) hämtade igår efter bluesmötet .......i Folkabo.
Han litar inte på att våra (mina) är livsdugliga. Visar sig framöver........
Rätt mör sitter jag åter i fåtöljen, så stenplockningen får bli imorron.
 
I baljan har nu gullvivorna fått sällskap av förgätmigej.
 
Några blommor finns det på plommonträdet.....
 
.......medan det på äppelträdet är massor med knoppar.
 
Gårdagskvällens fåtölj-utsikt.
 
På frisörsalongen fanns denna vackra bukett......
 
En av de holländska tulpanlökarna från brevet i höstas, blommar vackert i rabatten just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0