Mera shopping.......

........blev det spontant idag. Sista dagen på en rabattkupong hos Cassels, där jag brukar hitta storlekar som passar.
Först grundade jag med en bagel, juice och kaffe till frukost, men sen drog vi iväg....bilen och jag.
Jodå, även idag hittades en ansenlig hög att ta med in och testa, väldigt positivt.....
Dock är jag måttligt förtjust i den bild speglarna i provhytten bjuder på, då man äntrat och har "strippat". Är väl därför det går rekordsnabbt att byta till nästa "heltäckande" plagg....och nästa, och nästa.....
Högen med in reducerades en del (vilket kontokortet tackade allra ödmjukast för...) men det blev iallafall hyfsat många plagg kvar. 
Expediten frågade: "Behöver du köpa en kasse?".....och svaret blev solklart ....ja!
Smet sen in hos Kicks och köpte ett till läppstift av det jag numera gillar att använda. Ja så att jag har i några år och inte behöver leta direkt igen.....för att de ändrar utbudet.
Klarar mig nog minst fem år nu.......gissningsvis.
En minikasse med matvaror avslutade besöket på Elins Esplanad.
Blomsterlandet nästa, en kartong med sex förplanterade potatisar (nytt aldrig sett förut) blev det, precis lagom många att sätta i vår trädgård. Även en lobelia "slank ner" och så fick jag en pratstund med en annan Ingrid (från förr på posten), än den jag brukar resa med.
En snabbis på loppisen här hemma, för att köpa de fyra morfars-föremålen jag förra veckan spanade in och väl hemma cyklade grannen med hund förbi.
Så om en stund kommer hon på fika, vi skulle bara "klara av" middagen först............hahahaaa.
Och i Stockholm har maken skaffat sig en ny barberare, som dock (tyvärr) inte har sax på sin repertoar.
Ja medan jag shoppar och fikar, avnjuter han blues-jam halva dagarna ......och långt in på natten.
Kan undra hur det går med planeringen av hans egen bluesfest, som var huvudsyftet med resan.
Sa han till mig iallafall, då han åkte..............
Från det ena till det andra, Liverpool och Tottenham delade på poängen igår kväll. Vilket egentligen inget av lagen var nöjda med, men ingen hel-förlust iallafall.
Nu blir det nog näst intill omöjligt att vinna ligan för "di röe". Men faktum kvarstår (riktat till barnbarnen....) vinna över Liverpool klarar fortfarande inte Tottenham av, oavgjort...ja, men vinst...nej. 
 
Då startar jag söndagen......
 
....och i huvudstaden pimpas morfar av Ia.......
 
Morfarsgrejer "räddade" från loppisen.......
 
Pepparrotskött fanns det i frysen....att avnjuta till middag.....
 
Fika dukad, i väntan på grannen.....
 
Dessa potatis-plantor är nu nedsatta i Fagersanna-jord.
 
Nytt till garderoben..........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0