Provianteringsdags.......

.....igen, var det hög tid för och framåt lunchtid tog jag med bilen på en utflykt till centralorten.
Middagsrester fanns att ta utav och värma, vilket maken gjorde medan jag var på shoppingrunda.
Fanns gott om rester kvar till mig också vid återkomsten.........
Blev två väldigt tunga kassar att baxa först in i bilen, sen in till köket. Mestadels innehöll de diverse drickbara produkter, vilka väger....."ton".
Var även inne hos Blommans och köpte några påskliljor (som fortfarande var i knoppning) och en liter färska jordgubbar (troligen från Belgien) att äta med glass, till eftermiddagskaffet.
Får väl först se till att de inköpta plantorna kommer på plats.
Ganska ok väder, växlande molnighet och hyfsad värme (16 grader) men det blåser rätt ordentligt.
Ja vi kan ju sitta i "pensionärs-kuvösen" förstås, för där är det lä.
Fikat smakade bra och gav lite energi till att göra en del mindre trädgårdsarbeten.
Kanske ska ta tag i presentinslagningen, inför en stundande sexårsdag. Paketen får eventuellt åka dit i förväg, då maken snart ska till huvudstaden på besök.
 
Helt ok utsikt från min fåtölj......mot skymning.
 
De såg väldigt inbjudande ut.......så en box fick allt följa med hem.
 
Variant på gullviva...... mitt i rabatten.
 
Och bara den vanliga varianten i en balja vid häcken.
 
Eftermiddagens fika.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0