Så drog han igen.......

...... iväg på nästa blues-äventyr. Imorse runt åtta åkte maken och Zäta på Mönsterås-utflykt och vid lunchtid kom det ett foto på svåger och svägerska. De bor bara några kilometer från där bluesevenemanget går av stapeln, så han passade på att hälsa på dem först.
För egen del startade jag med en riktig frukost och tog det lugnt ett bra tag, innan duschen ville ha en date.
Därefter kände jag mig redo att åka till torghandeln och komplettera med några småplantor till trädgården. På torget fanns förutom plantor, välkända bekanta. Blev lite prat också, sen en snabbis in hos ICA och slutligen.........hade de någon bit räktårta kvar hos Bagar'n?
Jo det fanns, så ikväll blir det fest........... till Ledins fest.
I kylen fanns bekvämt nog kålpuddingsåsrester, behövde bara koka potatis.
Medan den stod på spisen, planterade jag det inköpta. Mätt och belåten sitter jag alltså nu och ljuger i min fåtölj.
Ska snart titta till tomater och kompani, därute i växthuset. De kanske vill ha lite väta.......
Maken tyckte vi skulle flytta fram tomatplantan i hink ur hörnet. Jag gjorde så och därunder fanns en mördarsnigel! Den finns inte mer.........
 
En väldigt tidig morgongäst......före halv sex.
 
Nu åker dom........
 
Dags för frukost.......
 
"Ogräset" blandar sig med det odlade...... och snöskyfflarna fick se sig om efter en annan plats.
 
De gula vallmona blommar och pionerna är på gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0