Som väntat.......

......gick Sverige vidare i Eurovision och på lördag (redan imorgon....) får man alltså "maraton-titta" på dumburken.
Från strax före sex till efter midnatt........
Detta eftersom Liverpool spelar FA-cupfinal mot Chelsea" som förrätt på kvällen. Eller jag skulle väl egentligen säga att det är huvudrätten för dagen och Eurovision blir efterrätt.
Kom upp imorse och hämtade en macka till frukost med kaffe, men kunde också konstatera att i medicindosan var det bara torsdag....... glömde visst igår, för det äääär väl fredag idag?
Ja lätt att bli dagvill som pensionär, tydligen.......och glömsk därtill.
Som middag serverades kycklingspett-rester, "kebab" med sås och pommes -style, samt sallad.
Maken ska strax gå på promenad (efter att ha laddat sin telefon) och jag tar nog en biltur snart för att hämta hem lite stenar.
Fåtöljen har fått en avtorkning till......i raden av "many more to come"...... den får fortsatt vädra av sig i glashuset. Tålamod.............
Två hinkar stenar kom jag nyss hem med och nu har dessa kommit på tilltänkt plats. Även för tant med krämpor, var det faktiskt inte någon "big deal" och hörnet (tycker iallafall jag) är riktigt pråpert nu.
Dags att trycka på startknappen, så det kan bli lite kaffe snart........
 
Utanför Handelsträdgården igår.......
 
Gårdagens middag.........
 
Maken sätter ut tomatplantor i bädden, innan dess hade jag satt plantor i stora krukor.
 
Första skålen rabarberkräm för säsongen.
 
Kunde inte motstå dessa pingstliljor på handelsträdgården......
 
Kattbesök i trädgården......ja hjälp gärna till och ta möss..........
 
Mitt i skogen fanns dessa........
 
Våra björnbärshallon är planterade med dekorationssten bredvid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0