Vad hände........

.......efter frukost ......med Inga?
Hon fick världens energiryck, slängde ut alla mattor, tog tag i dammsugaren och började trava runt i huset. När den turnén var klar, var det fram med Swiffermoppen och tre svabbdukar senare hade hon gått över hela huset. Mattorna skakades därefter och lades på plats igen.
Sen satte vi oss i fåtöljen och då ringde maken att han var påväg hem.
Nej han hade inte ätit, så bara att förbereda middag. Men det var inte så svårt eftersom jag i Sjötorp hade köpt (bland annat) en ramslöksrökt laxbit. Behövde nu bara röra till en kall sås och koka potatis.
Ja han var nog lite trött och delvis stel i kroppen, men städade av Zäta efter utflykten.
Jag tog sonens bil och åkte till hans arbete för att få tillbaka min egen.
Fick också en låda kakbitar och en påse cappuccino-godis.
Handlade två kassar mat och återvände hem med dessa. Maken laddade kaffebryggaren och jag gjorde iordning "fådda" kakbitar med nyköpt glass och färska hallon .......att ha till kaffet.
Detta avnjöt vi nyss i ett soligt glashus.
Nu är det hög tid att ta tag i den återstående blandfärsen som väntar otåligt i kylen, efter att jag öppnade paketet till spagettisåsen igår.
Sen ska jag titta på kändisar som bakar...............
 
Fick gå en gång till.........posta ett Grattis-kort också.
 
Dramatiska molnformationer bjöds idag........
 
Middag.........
 
"Pimpad" kaka.......
 
Flygplan siktat.......
 
Fönsterlåde-nejlikor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0