Det händer mycket.......

......på en gång, innevarande dygn.
Först shoppade vi loss hos Jem&Fix i Falköping: Ett ljusträd (som återstår att bekanta sig med under söndagen), jordnötter, frön och talgbollar till fågelpopulationen.
De må vara små och "lättvktiga", men äter som hästar. Det går åt mängder, trots att de större fåglarna numera inte har någon tillgång till maten.
Därefter följde en god måltid som sonhustrun (kock till yrket) tillrett och hon bjöd på dumplings, en kycklinggratäng, sallad och valfri dricka.
Till efterrätt blev det kaffe med tårta och för den som ville/kunde, avsmakning av diverse alkoholhaltiga drycker. Alldeles färskt inköpta i Tyskland förra helgen.
.......och jodå, vi fick med oss hem av allting också. Från matrester till drickbart och godis.
Maken gick en kortare promenad till etablisemanget som bjöd på bluesmusik och återkom inte förrän strax före midnatt.
Vi andra chillade och pratade under tiden och sonen fick hjälpa mig att bära ner alla gåvor till bilen.
Såsnart maken återkom fick chauffören köra fram fordonet för hemfärd. Hemma vid ett satte vi oss och kollade på Idol, respektive ishockey. Ja vi är kanske lite udda, men två udda blir ju jämnt par.......hahaahaa. Ingen av oss isäng före tre......
Jag sov som en stock, men hade väckning satt, för att åka med reskompisen på julmarknad i närområdet. Där var det "ordnat" parkeringskaos, men vi hade lite tur och fick en bra plats när en annan åkte. Gick runt på delar av Knistads marknad och inhandlade diverse.....i det fina vädret.
Tittade in till bagar'n på hemvägen och köpte en bit räktårta (då det är smörgåstårtans dag idag), som ska ätas till handbollen ikväll.
Doggybagen från igår är konsumerad: till middag och eftermiddagskaffet.
......och nu ska maken dra till Labbås på mera blues, medan jag precis har avnjutit en Liverpoolvinst.
Så nu väntar jag på handbollen och öppnar då kanske en av "Tysklandsdryckerna" för att smaka.
 
Tårta till kaffet igår.......och idag.
 
Inga får helledig lördag.......
 
Reskompisens välskötta trädgård i det fina vädret....... 
 
Vilken tur att vi inte kom från Skövde-hållet............
 
Delar av marknaden.....
 
Min "repris"-portion av gratängen idag, efter julmarknadsbesöket.
 
Mina flaskor och mitt godis från Tyskland.....maken fick ett flak öl.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0