Det var fullt.........

......i soptunnan sa maken, då han tryckt ner en sopsäck med diverse innehåll. Ok får väl vänta tills de tömt då tänkte jag, men så vaknade "den där lille" som sa att det går nog......
Visst gjorde det så, både en liten och en stor soppåse gick att trycka i och locket stod bara lite på glänt.
Nu finns det alltså ännu mer plats att fortsätta röjandet (om jag orkar) med en alldeles tom tunna att disponera.
Om jag orkar..... ja, det är ett dilemma mellan kropp och sinne att balansera. Huvudet säger och tänker en massa, som kroppen sen i utförandet protesterar emot. 
Så frustrerande för "sinnesfriden"........... och julbestyren, tar alldeles för lång tid att få klart.
Visst, man MÅSTE ingenting, som vykortet med katten (sittande i min hylla) säger. Men om man vill då.........
Apropå vill, inte ville syster lägga mer pengar på sin eländiga bil, men ibland finns inte valmöjligheten.
Offerten på senaste bekymret, var inte särskilt rolig att ta ställning till som god man.
Skrota eller reparera? Ha bil eller avstå? Tur i oturen: En av assistenterna är bilmekaniker i grunden, att bolla problemet med. Vi kom fram till att det får bli ett stort bett i det sura äpplet.....återigen och hoppas på att det mesta nu är reparerat.
Apropå ingenting:
Till middag vill jag ha spagetti och köttfärssås........ska prata med Inga.
Nu tillbaka till julbestyren och fotbollen på teve. 
Inga var inte omöjlig, utan bjöd på vad jag ville ha och i postlådan låg ett positivt medicinskt besked till maken. Där fanns även en fönsterdekoration, köpt på Tradera........ 
 
Hallen har fått en del dekorationer........
 
.....så också skänken i köket.
 
Påminnelsen som sitter i hyllan, med fri sikt från fåtöljen..........
 
Vinter/jul-skrud på soffans kuddar......
 
......och Inga gick mig tillmötes med önskad middagsmat.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0