Fars dags-mat.........

......... fick Inga se till att fixa idag.
Då inga "barn" finns på hemmaplan längre, för att uppvakta.
Dock finns ju sociala medier som hälsningar kommer på och idag skulle även äldsta dottern kommit "in person", men vaknade med en förkylning och den ville hon inte dela med sig av till far.
I fredags blev han ju även uppvaktad med ett helt flak öl och god mat, så nog har uppmärksamheten varit helt i sin ordning med anledning av dagen.
Han kom hem runt midnatt igår och har idag lagt upp filmklipp från gårdagens uppdrädande.
Kan säga att det var absolut bättre att se handbollen (även om Sverige fick stryk av Norge) och ta ett smakprov från en av flaskorna jag fick.
Jo musiksmaken skiljer sig åt en aning........
Sen tänkte jag gå ut för att plocka in reklamen, men hittade även (ett oannonserat) "Early bird"-paket i postlådan. Blev lite julklappsinslagning också av den anledningen. Nu fattas bara en sändning......som är påväg.
Nåväl söndagen startade med "pappa-frukost" på sängen runt halv elva och han vann 40 spänn på trisslotten jag köpt.
Till middag serverade så Inga en Jansson och lite hemmagjorda köttbullar.
Antar att "far" snart vill dricka kaffe också............han skulle spara kakan från frukostbrickan till det........sa han (hmmmmmm.....did not happen).
Har precis beslutat att starta några nya, mindre stickprojekt............
 
Smakade helt ok..........
 
.....passade utmärkt till min tårtbit.
 
Fars frukost........
 
.....och middag.
 
Salladen växer okontrollerat, men är nu helt borttagen. Första trädgårdsarbetet sen min operation, men nu kan jag starta lite försiktigt igen. (Satte några lökar i en balja också......)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0