I väntan på........

.......... nybakt bröd, är det som gäller här idag. (Sen var det visst väntan på julen också, som startar. Vilket sammanträffande......) 
Inga var uppe med tuppen (nej, det var ljug) men hon var iallafall mycket mera morronpigg än maken, 
så samtidigt som han äter sin frukost, gräddas nu "julbrödet" i ugnen.
Mellan plåtarna fördriver jag och Inga tiden med att se Japan-Costa Rica, lite halvsömningt precis som stämningen för övrigt denna söndag. 
Det lunkar på.......... med skidor på teve för maken, medan jag väljer fotboll (Belgien-Marocko).
Inga serverade aviserad middagsmeny strax efter två, så mätta är vi också.
I Tibro är det julstämning i centrum, men jag tror inte att det blir något besök. Inte heller loppisen har frestat mig denna helg.
Får fundera på adventsfikat....... härifrån fåtöljen istället och vara lite nöjd med att det blev bakat. 
 
Dagens resultat........
 
Min middagsportion.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0