Ingen sömn........

........under fotbollsmatchen, konstigt nog. Men det var väl en hyfsad match då...... får man förmoda.
Sen kvicknade även Inga till en stund och fixade Ceasarsallad till kvällsmat, att fira den gigantiska lottovinsten med. Alldeles ensam får jag sätta sprätt på 24 kronor.
När jag tänker på saken, räcker det nog till en burk pepparkakor. Men det kanske jag inte ska chansa med, för då kan man ju bli snäll.........
Ja de går nog åt kronorna.....nästa gång det är dags att förnya insatsen.
Sov gott hela natten gjorde jag dock, när jag väl orienterat mig till sängen. Men vaknade framåt förmiddagen och fick se att det hade snöat och fortsatte göra så......
Maken verkade inte vara särskilt aktivitetssugen, där vid teven med skidtävlingarna. Orkade inte tjata utan tänkte att jag kanske fixar in med trädgårdsbord och stolar, utan att ta i eller bära.
Gick hyfsat bra faktiskt, så nu står bordet på kant utanför glashuset, medan stolarna fick bo in sig i växthuset. På med trasmatta på vinrankorna och in med fågelbadet, samt några trädgårdsredskap.
In i huset igen för att arbetsleda Inga, så det blev någon middag serverad.
Under tiden "vaknade maken till" och gick ut för att skotta snö, samt tömma vattentunnorna på innehåll.
Efter middagen (i glashuset) gick han på promenad och jag drog mig tillbaka till fåtöljen, när jag tagit fram en stickad tröja ur garderoben att "slita lite på" och värma mig i...........
PS: Inventering visade att det finns nio stycken (egenstickade) att använda.......
Snart serveras eftermiddagskaffe och "snällhetsmedicin" ............ dvs. pepparkakor, med mjukost.
Sen blir det handboll.....trots att Sverige inte spelar final.
 
Ceasarsallad......
 
.....och så börjar jag på nästa flaska (hallonsmak).
 
Hmmmm......skulle vara gott.
 
Färg-rik middag idag. Kycklinggryta........
 
Välbesökt "etablissemang"......
 
Vintervy......
 
Fika....
 
Tröjhyllan...........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0