Stick-dag........

.......kan man kanske rubricera denna tisdag i vårt hushåll.
Det startade med att maken på förmiddagen åkte iväg för provtagning inför kontrollbesök i nästa vecka. 
Till middag fick Inga fixa till något med kasslerbitar från frysen. Hon mixade dessa med lök, grädde, tacosås och persilja. Serverades med spagetti.
Sen var det dags att åka med bilen för byte till vinterdäck. Maken fick stanna och vänta på bilen, medan jag tog en kortare promenad till "vaccinations"centret.
Inväntade honom och sen tog vi influensasprutan .........och när vi ändå var där slog vi till med en vaccination mot lunginflammation också (men den kommer det faktura på.....).
Ett stick var, i varje arm gick vi därifrån med och fortsatte för att hämta en gris i ett paket och så till COOP. 
När maten var inköpt, tog vi en fika på Villan's café.
Nu är vi åter hemma och då kan jag fortsätta sticka, ..........men på ett helt annat sätt, nu med garn (om armarna är funktionsdugliga till detta, efter dagens sprutor).
Fick även ett brev med svarskuvert i mitt god man-uppdrag, men till vilken nytta? frågar jag mig då det var ofrankerat!
Återstår nu att se om vi klarar oss från biverkningar från arm-sticken........ och om jag klarar att se finansministern tjata på TV, utan att må illa......... 
 
Ingas "restmeny".........
 
Nej vi fick bära vår bricka själva, kaninen hade fullt upp där på disken.
 
Vi valde lite olika, men var båda nöjda.............
 
Nu har vi fikat klart och är påväg hem......
 
......med grisen i paketet, som fick bada av sig "resdammet".
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0