Tomtar på loftet........?

Nej, tror inte det, men i en välfylld garderob. En efter en får de komma fram och tilldelas en plats i  huset. Inte säkert dock att alla "som bor där"  får lov att komma ut på "vädring".
Men fortfarande finns en chans, några dagar till..........
Mycket fotboll är det, men inget som stör mig, tvärtom. Det är en illa massa prat runt evenemangets valda spelplats och helt rätt så. Men nu är ju "skadan skedd" och då får det bli fokus på matcherna för min del. Man kan ju hoppas (hmmm.....) att etablissemanget som ansvarar för detta beslut har lärt sig något för framtiden. Men, men.......
Själv håller jag på England.......och lite som "reservlag" har jag Nederländerna. Men i flera veckor nu finns det alltid någon match att kolla på, oavsett vilka lag som spelar. 
Gjorde ett litet shopping-avbrott efter middagen och åkte iväg med en full kasse tomglas.
Kom åter med en hel del mat, samt en förlängningsdosa och nya manschetter till adventsgrisen (istället för de turkosa, säsongen till ära). 
Dessutom är en Triss-vinst inlöst mot nya insatser.........
.......och symötet fick 80 kronor på Joker, vid dragningen alldeles nyss.
 
Nu ser det bättre ut vädermässigt igen......enligt mig.
 
Där borta i häcken sitter några sugna småfåglar, tur jag fyllde på i förmiddags.
 
Fläskstek med plommon och äppelmos.......
 
Härinne hittade jag de "bättre lämpade" ljusmanschetterna.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0