Varför är det så svårt........

......att komma isäng i vad vanligt folk anser........ vara i tid.
Men jag är ju van och det är inte alls svårt att fastna i nån deckare och sen är klockan strax två, mitt i natten.
Dock somnade jag ganska omgående, sov gott.....och länge.
Vaknade så till en ny måndag och det dröjde inte länge förrän det var dags för Inga att laga middag.
Hon hade varit förutseende och under kvällen befriat frysen från två laxbitar.
Ugnsbakad lax med hemlagat potatismos, blev serverat strax efter halv två. I samband med middagen startade det ett kraftigt regn, som höll i sig över fikastunden också.
Men ikväll var det åter uppehåll och maken är fortfarande ute på promenad. Jag har också varit ute en sväng, samma runda som igår kväll.......
Detta efter att jag svarat på den enkät som damp ner idag, exakt åtta veckor efter operationen. Svarade väl efter bästa förmåga, men det är alltid väldigt svårt att få med "hur man mår" i form av de givna alternativen. Svårt också att formulera eventuella kvarstående problem, så andra fattar.
Inga kokade några ägg och efter promenaden gjorde jag två ägg- och ansjovismackor.
Min är redan uppäten...........maken är fortfarande ute och "travar".
På handarbetsfronten är ett nytt projekt startat, modell enkelt, i några delar.
Vi får se till jul hur det blir....... 
 
Fiskmiddag........
 
Skymningsfiske......
 
...att kolla på till fikat. Idag med kex-varianter.
 
Äggmacka till kvällskaffet.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0