Åter till sjukhuset.......

.......var det idag.
Dags för mammografi och det tackar man ju inte nej till, numera till och med helt gratis.
Men man får sig en sightseeing av i stort sett hela sjukhuset, då det ligger längst bort, i källaren.
Dock tar det nästan ingen tid alls och strax befann jag mig påväg till Dollarstore. Några saker som behövde köpas där, men då de inte hade tandkräm som föll mig i smaken fortsatte jag därefter till Ö&B.
........och där fanns inte bara tandkräm, som följde med hem.
Ringde så till thai-en, för att hämta på hemväg och vid vanlig middagstid serverades måltiden, även denna dag.
När jag kom hem hade den avtalade äppeltjuven anlänt och höll som bäst på med tömningen av trädet.
Några grenar tog han också bort (på köpet) sen ska vi få en bag-in-box med must, när han förädlat frukten.
Maten smakade som vanligt bra och maken har börjat konstruktionen av vår (till vintern) bur till fågelmaten. För i år är bara småfåglar tänkta att få mat av oss. Dock satte jag upp en burk jordnötssmör i plommonträdet. Vi får se om den högljudda hackspetten låter sig väl smaka där, även iår.
Imorron är det planerat två resor till Hjo. Den första åker vi båda (mera shopping hahahaaa), den andra (kvällstid) drar maken själv........för att lyssna på blues.
Men nu är det relax i fåtöljen som gäller och ögonlocken känns aningen tunga därtill.........
Maken väcker mig nog när han känner sig kaffesugen.......... 
 Ikväll ska jag se Idol och äta räkchips.......... (thai).
 
Koltrasten hann få sig ett sista skrovmål.........
 
......innan äppelstädaren, gjorde rent hus.
 
 Maken fick bära in.......ny badrumsmatta, till efter renoveringen tänkte jag.
 
Först mat, sen tar jag hand om shoppingen.
 
Hittade några lökar på Dollarstore, nu nedsatta i en kruka inför våren.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0