Ingen direkt dålig........

......... i årets fredagsstart av Idol, men några lite mer intressanta än andra.
Så lyder min recension, av den första elimineringsomgången.
Räktårtebiten smakade som förväntat väldigt bra, men att somna var sen en nära nog omöjlig uppgift.
Blev väl slutligen några timmars vila framåt småtimmarna. Kanske har varit lite väl frikostigt med power-naps de senaste dagarna.....dagtid. Kan vara orsaken till nattens vridande och vändande utan resultat.
Blev en enkel frukost, vid niotiden idag och ganska snart därefter dejtade jag duschen, innan bilen tog med mig till Tibro. Kollade in på två nyöppnade (ombyggda/flyttade) "alltmöjligt-afffärer" och handlade en del småsaker (det enda jag får bära....hahahaaa) i den ena.
Mycket bilar i omlopp var det överallt, fortsatte till pop-up affärern på industriområdet, men tittade bara.
Beställde hämtmat hos Kathy Thai och återvände hem, för att bjuda maken på middag.
Han skulle ha tagit sin promenad, men blev stående, pratande med grannen istället.
Vi åt vår måltid och då jag satte mig vid fotbollsmatch (i väntan på den riktiga klockan fyra) gick han en runda. Nu har han också dejtat duschen och ska först kolla säsongens sista lokalmatch på Fagervi, för att sen dra till bluesevent i Hjo under kvällen.
Dilemma ett: Både Liverpool-match och handboll med starttid 16.00. Får bli efterkoll på SVTplay av handbollen. Dilemma två: När ska vi hinna med eftermiddagsfikat?
Slutligen........det gick inget vidare för barnbarnens Tottenham i derbyt mot Arsenal. Får hoppas att mitt Liverpool gör bättre ifrån sig om en timma........
 
Nyinvigning........
 
Inomhus får Tibroklubban stå numera.......
 
Åkte en kort sväng i väntan på att Take-away skulle bli klart.
 
Höstvackert vid undergången......
 
Middagen är serverad.......
 
Här ett av mina fynd idag............
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0