Med förenade krafter........

........har vi även idag lyckats med att åstadkomma sex brödkakor. Avsmakade som fika-tilltugg för en stund sedan.
Men innan vi kom så långt på denna onsdag, kan meddelas att Swedbank har lyckats!!! att efter bara sex dygn (mycket ironi.....) återigen få igång åtkomsten till konton med dispositionsrätt.
Runt niotiden imorse testade jag igen och då gick det åter att se, vad jag åtagit mig att hålla koll på.
Inga bjöd mig på äggfrukost, för att fira denna händelse.
Precis när jag burit brickan till sängen för att avnjuta min för dagen första måltid, ringde telefonen.
Det var konsumentombudsmannen hos Swedbank (som "Konsumenternas" jag mailat i förrgår, skickat adressen till igår, då sände jag genast ett argt meddelande dit........också).
Det var ett mycket bra samtal och jag fick medhåll i alla delar. Hon ansåg att lokalkontorets ignorering skulle påtalas till kontorsledningen på plats och att sex dygns avbrott var anmält som en incident, samt att väntetiderna på kundtjänst är påbörjat att lösa med även lokala nummer man ska kunna ringa framöver. Ja då får vi se om det blir bättre........men igår kunde jag läsa att kontoret i Hjo (som syster kunnat gå till vid behov) läggs ner i december.
Håhåjaja........då får de åka till Skövde då, när det behövs.
Maken var inte så sugen på köttgryta till middag, men däremot var han sugen på att åka på "blues-at-sea"  i mars nästa år...........
Så då fick han väl boka det då......för två. Frun kan tänka sig följa med, men tittar hellre på skärgårdsvyerna medan han lyssnar på musiken. Hytt med fönster, extra sovkomfort och parkera bilen på båten är därför bokat och betalt.
Nu är han ute på promenad...........
 
Kvällspromenix igår......månen till vänster ocj gatlykta till höger.
 
Då smakar vi på baket........
 
.....och njuter utav solljus efter lite duggregn, under fikapausen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0