Utflykt till Valle......

....... närmare bestämt till Varnhem, startade jag här hemifrån vid elva (på kanelbullens dag).
Första anhalt attt hämta reskompisen i Tibro. Vi fortsatte sen över berget Billingen och började med ett stopp hos Handelsträdgården i utkanten av Varnhem.
Hittade billiga krukor och lite växter, som expediten fick lasta in i min bil. Vilket inte var något som helst problem, utan den hjälpen bjöd han gärna på.
Påväg därifrån gjorde vi ett snabbstopp vid klosterkyrkan och tittade på deras dahliaodling.
Sen var det dags att luncha, vilket vi gjorde hos Mellomgårdens créperie. Dock valde vi annat än "pannkakor". För min del blev det gulaschsoppa och kompisen tog bakad potatis.
Nästa anhalt vi bestämt oss för var Lidl i Skövde. Varsin stor kasse blev slutresultatet, för kompisen att lyfta i bilen.
När vi ändå var i farten, passade vi på att (i Tibro) besöka Hemkompaniet, Förr&Nu och slutligen Candela second hand. Därefter avlämnades kompisen hemma hos sig och jag fortsatte hemåt.
Maken fick bära en hel del vid min hemkomst..........men nu är han ute på promenad.
Jag vilar upp mig med ett ljug........i fåtöljen, efter att ha gjort av med en och annan krona som förutspåddes igår.
.....och trots dagen till ära, blir det definitivt ingen kanelbulle för min del, av den enkla anledningen att om dessa, tycker jag inte ......särskilt mycket.
 
Choklad och smörgås vankades till kvällsmat igår......
 
En vacker oktobermorgon, var det idag.
 
Varnhems klosterkyrka......
 
.....och den nyanlagda dahlia-trädgården, bredvid.
 
En variant av dahlia.......
 
....och en annan, med arbetande humla på besök.
 
Lunch........
 
"Inredningsdetaljer".......
 
Bagageutrymmet tämligen fullt på bilen. Matkassarna hade vi i baksätet.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0