Vädret inbjuder.......

........inte till utomhusvistelse idag.
Trots detta blev det lite mini-fixande i trädgården en kvart. Gjorde ordning bordet på trappan med Halloween-dekorationer, genom att förflytta mina två egenodlade pumpor från landet och dessutom "grunda" med lite halm (i blåsten). Får se om det ligger kvar.........
Hängde även upp den nyinköpta talgbollehållaren, med innehåll i plommonträdet. Har både sett (idag) och hört hackspetten den senaste tiden. Vi får se om talgbollar och jordnötter duger.
Till vår egen middag serverade Inga idag "äppelfläsk" med potatismos och lingon. Eftermiddagsfikat får hålla tillgodo med överblivna pannkakor från gårdagen.
Tvättmaskinen arbetar.........
Själv har jag skickat arga meddelande till Swedbank, flera gånger sen igår....... då de fortfarande inte fått ordning på sitt teknikstrul. Två dygn har det legat nere nu och vad är oddsen att de får ordning på det innan/under helgen? 
Kanske kan lugna ner mig lite med Idol, framåt kvällen......vi får se.
.....och för att muntra upp mig lite till, ösregnar det nu.
 
Stekt äpple, lök och fläsk kryddat med kryddpeppar.........
 
Den "nya" fågelrestaurangen är öppnad.........
 
Halloween-hörna............
 
Fika med utsikt.........det har slutat regna (för nu iallafall)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0