Dammsugaren........

......och jag tog en lokal promenad i maklig takt, runtom i huset.
Men först sparkade jag ut alla mattor, för maken att ta hand om. Om man inte får bära, går det ibland att hitta andra sätt. 
Swiffermoppen ville också vara med på ett hörn, så för att inte göra den besviken blev det en begränsad gemensam promenad......... på utvalda ställen.
Tror att jag lyckades få inomhusmiljön något trevligare, utan "otillåtna" rörelser och lyft. 
Nyskakade mattor kom så åter in......... att arrangera tillbaka på plats med hjälp av fötterna.
Maken fortsatte därefter att köra nedfallna äpplen och Inga fixade till spenatmenyn, som serverades till middag.
Nu fåtöljhäng i väntan på eftermiddagsfikan, idag med resterande biten sockerkaka .....kvar från igår.
Efter detta tyckte maken att vi skulle plocka ner dotterns äpplen i kassar och ta hand om de skadade som också "dråsade" ner........
Jag deltog i plockandet och bar in lite äpplen i omgångar. Sen riggade jag en "skalhörna" vid fåtöljen och maken fick bära in äpplena. Där satt jag vid teven och skalade i dryga timman, två fulla kastruller blev det att sätta på spisen.....av förste bärare. Där kunde sen Inga ta över och röra runt i kastrullerna och nu svalnar moset (osockrat) en stund, innan Inga kan fortsätta och portionera i plastburkar.....för frysen att ta emot. 
Imorron är det dags att ta covidspruta fem och bära hem mera mat.
Gissa vem som får äran att bära.........
 
Dagens mycket uppskattade middag..........
 
Diskbänken fylls på........
 
Min skalhörna........... mor hade dånat vid bara åsynen, av ett sådant tilltag..........hahahaaa.
 
Då kokar vi alltihop.........
 
.....och portionerar upp i burkar......till att frysa in.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0