En besvikelse.......

.......för oss Liverpool-fans och hela laget är nog lika frustrerade, över den stora förlusten.
Men det blev iallafall ett bullbak innan detta "bakslag".
Tvättmaskinen fick också göra rätt för sig, medan jag kollade fotbollen.
Fick igår en idé om ytterligare en "byggnadsutsmyckning" i smide. Ingen vindflöjel den här gången (vi har ju snögubben) men en gris måste jag väl också ha, även i trädgården.
Gjorde därför en "ritning" att att hitta en  "utförare" till.........
Till middag ansåg Inga det var dags att äta fisk igen.
På flera ställen i huset finns glas med "flugcocktails" (vinäger, honung, vatten och diskmedel) men mängden bananflugor i omlopp, kräver nog en raid med dammsugaren också.
Annars är inte särskilt mycket i görningen hos pensionärerna på Sågvägen idag.
Ikväll ska jag dock lyssna på valdebatten. Trots att jag redan röstat och inte kommer att ändra åsikt, är det intressant att lyssna på alla tokiga åsikter och höra vem som leverera flest "punchlines", eller blir "svarslös". Ja tanten har kanske lite udda nöjen, "men det bjuder jag på"..........
Nu börjar det bli dags för kaffe, maken kommer nog och "tjatar" om sällskap till koppen, strax.
 
Björnbär/vanilj till vänster och kanelbullar till höger.
 
Min egenhändigt ritade "gres" .......att föreviga framöver, i smide.
 
Då smakade jag på brödkakorna till frukost.......helt ok.
 
Middagsmaten idag..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0