Fågelholks-katt och älgspår.........

.......ja det händer en del i vår trädgård.
Igår tittade jag ut genom fönstret från fåtöljen och siktade något orange ute vid verandan.
Gick ut och kunde då på bild fånga en stor katt........ sittande på taket till en av våra fågelholkar.
Kanske kan vara anledningen till att blåmesen från ifjol inte återvände och bosatte sig där iår.
Annars har denna måndag startat med solsken och en "välarbetad" macka till kaffet.
Begravningen från England står på, på teven.........
Maken kom och hämtade mig, för att visa något i trädgården. Stora djurspårs-avtryck i  gräsmattan, som troligen vittnar om ett älgbesök, har vi kommit vi fram till.
Kan undra när detta besök ägde rum? Hade varit häftigt att se............
Troligen hoppade den över häcken från grannen, för att sen "runda" plommonträd, växthus och slutligen ta ett hopp ner i slänten vid fågelholkarnas vägg.
TV-dinners blev det även idag, varsin kåldolmeportion är konsumerad.
Finns fortfarande både vaniljsås och äppelpaj kvar från igår. När maken återvänder från promenaden får det bli en kaffetår till dessa.
.......och under tiden kan jag titta på riktigt lågflygande plan över sjön, samtidigt som begravningsföljet är på från BBC. 
 
Vilket kattskrälle.........
 
......och inspirerad av grannen, gjorde även jag lite äppelkräm igår.
 
Dagens frukost.........
 
Stora spår i gräsmattan........
 
Min godisranson för dagen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0