Lite annorlunda.........

........underhållning var det (jämfört med herrfotbollen.....) då svenska handbollsdamerna tog sig an Brasilien. Visst det var bara en träningslandskamp, men motståndet av bättre kvalité besegrades hyfsat lätt ändå. Så kul att titta på........
Även idag tog jag det väldigt lugnt hela förmiddagen, bara för att jag kan.....och kände för det.
Ringde reskompisen och avtalade om en lokal utflykt nu på tisdag, ska bli kul och så hoppas vi på fint väder därtill.
Inga bjöd på fläskstek med rikliga tillbehör, varav maken "kritiserade" de kokta grönsakerna, (blomkål och broccoli) men jag åt med god aptit av alla delar.
Kommer att bli en repris av denna meny, antingen imorron......eller på söndag. Inga har inte gett något definitivt besked om vilket det blir än.
I eftermiddag åkte jag iallafall till Tibro, för att hämta räktårtebit och räkmacka som jag ringde på förmiddagen och lade undan.
Imorron är det Möbeldagar i Tibro och nyöppning av Förr&Nu (efter eldsvådan), det har jag tänkt att åka in och kolla till. 
Men innan dess har jag gjort en liten promenad och om en stund avnjuts min räktårta till Idol-fredags-starten.
 
Smakade delikat.......tack till Inga (från mig iallafall)
 
Snart så.......
 
Maken föredrar en macka istället........så då får han en sån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0