Tack för att du väntar.........

........."det är tre samtal före dig".........ja då får vi se hur länge jag får vänta.
Tvungen att ringa till Försäkringskassan i mitt god man-åtagande, då det på nätet är dubbla budskap angående att söka allmän pension.
Men  med den erfarenhet av brist på korrekt information på just denna myndighet, är jag väl aningen skeptisk till att få någon klarhet på frågetecknen......
Ett raseriutbrott senare.......... det är inte sant, att de kan koppla sina kunder fel varenda gång, eller??
Jooodå, efter att ha suttit i kö en kvart, säger hon som svarar att jag kopplats fel av det digitala systemet. Blev vansinnig och påtalade att de måste se över sitt telefonsvararsystem och kan du koppla mig till en PERSON som har hand om det jag bad att få svar på.
Hon förstod att jag var irriterad och gav mig ett direktnummer. Den tjejen kunde inte heller svara på min fråga, men skulle återkomma imorgon. 
Ja då var det bara att ta sig an nästa myndighet med telefonsvarare då........hahahaaaaa.
Där hade de kö och kunde inte ta emot fler samtal. Ja vilket samhälle vi lever i...........
Skickade en fråga via mail......tar bara 8 dagar att få svar från pensionsmyndigheten, lysande. Tur att det inte är bråttom.
Kanske dags att lugna ner sig och snällt be Inga om en äppelpaj till kaffet........
Blev lite trädgårdsröjning också efter kaffet. Maken gick iväg på en promenad nu och jag får väl ta en tur till återvinningen snart för att få ihop lite steg..........
 
Oväntad gäst.....lite "svårövertalad" att lämna huset, men till sist så.......
 
Jag åt upp en hel igår, men maken orkade inte hela sin.......
 
Tacofärs med ugnsbakad potatis..........
 
Liten äppelpaj.........
 
De blå druvorna börjar mogna........
 
Kvällsmat: "Bacon butty" .....rena hälsokosten.  Hahahaaaa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0