Tokiga infall........

......löser sig alldeles själva ibland.
Frågade maken om han också ville ha pizza? Vart ska du köpa den ifrån, sa han........
Hur dum fråga var det tyckte jag, här nerifrån Fagersanna såklart!
Men då hade han information som jag missat: Att den var stängd för ägarbyte......... visste han.
Inga tyckte synd om mig och hittade en hemlagad bit i frysen, som hon tog fram och värmde.
Inte detsamma, men alltid något att smaska på till live-sändning från ett av barnbarnens handbollsmatch i Göteborgscupen. Visade sig bli tröstätande......... gick inte så bra, men han gjorde iallafall första målet!
Annars får jag hålla tillgodo med (Steven Gerrards) Aston Villa-match på TV från England ikväll, som spelas iallafall.......... flera andra matcher verkar inställda även denna helg, bl.a. Liverpools........
Lördagen startar med sol, till det två mackor och kaffe som frukost.
Duschen längtade efter mig så den fick en stund av min tid och nu lagar Inga middag (lite tidigare än vanligt......) spagetti och köttfärsås blir det idag och samtidigt färdigställs "kålpuddingsås" till morgondagen. På så vis kan ju Inga hedra vilodagen imorron........
Kanske ska ta en minipromenad efter måltiden, innan det är dax att titta på nästa handbollsmatch med barnbarnet från cupen.
Blev en promenad till loppisen, där dagens fikabröd inhandlades och två andra småsaker.
Maken har avverkat sin promenad också.........
Då har både morfar och mormor tittat på matchen, gick inte så bra resultatmässigt idag heller........ och väldigt irriterande var att klocka och resultattavla saknades helt i sändningen idag.
Arg tant skickade ett irriterat klagomål efter matchens slut. Där får de bättra sig, betalar man för att se matcher, ska åtminstone resultat och matchtid finnas med (gjorde det igår.....).
Resultatet går ju inte att klaga på, det blir vad det blir och bara för grabbarna att ta nya tag till nästa gång......... 
Nu får det tittas på de engelska fotbollsmatcherna som finns till buds idag..........
 
Dagens middag.........
 
.....och morgondagens.
 
Delikata kakor från loppisen, till eftermiddagskaffet.
 
Vackra kontrastfärger.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0