Torghandel.........

..........är det på fredagar, men det är ändå ganska sällan som jag brukar åka in till detta.
Dock hade maken bokat tid hos optikern idag, jag hade ett paket att hämta och sen behövde vi prata med golvläggarfirman som skickat en offert.
Därför var det lika bra att vi gjorde en gemensam utflykt under fredagsförmiddagen.
Medan han roade sig hos optikern hämtade jag en parfymflaska (av den rätta sorten funnen på nätet) och tog därefter en "vända" på torget.
Där var lika många "valstugor" som torgstånd. Pratade med en kompis i en av dessa och sa att jag har redan röstat......gissa på vem?
Sen köpte jag en del ljungplantor att "piffa upp" höstträdgården med härhemma.
När detta var klart fick det bli lite mat på COOP och sen till optikern, för att se om maken var klar där.
Hade lite åsikter om hans bågval, men sa sen att jag väntar i bilen, ta vad du vill.........
Inga lät meddela att hon hade brist på fantasi när det gällde middagsmat, så vi svängde av till Millners och köpte varsin portion: Kälpudding & köttbullar.
Eftermiddagsfikan avklarad och då fick jag plötsligt för mig att åka till Garn&Ved. Kom hem med två nya nystan..........
Planterade ut torgfynden alldeles nyss och strax har Inga lovat att det kan bli "pil-pil" till kvällsmat.
 
Det var jag som åt kålpudding.......
 
Slank med lite lingon från torget också........
 
Ny planta på stolen.......
 
Välgräddade kanelbullar åt maken till kaffet.....jag tog en macka.
 
Ett litet från rean och ett stort ordinarie fick åka med från garnaffären.
 
Kände mig aningen ut-tittad vid avfärd.......
 
Tvåfärgad ljung vid trappan och på lite andra ställen runt huset.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0