Våra äpplen........

.......är populära och i år är hela trädet fullständigt proppfullt med frukt.
En av grannarna frågade om hen fick plocka en kasse och naturligtvis gick detta bra. Medan vi stod där och pratade under äppelplockningen, kom trädbeskäraren körande förbi ......och stannade till.
Han gjorde uppenbarligen ett bra jobb med trädet förra året, eftersom det dignar av frukt i år.
Vi fick ett erbjudande om att han kunde ta hand om äpplen och göra must av, om vi ansåg att det blir för mycket att hantera.
Ja det tål ju att tänka på......att eventuellt få lite must gjord, tillbaka.
Sov gott inatt......på mina egna kuddar. De är väldigt mycket mer tillmötesgående, än den på sjukhuset.
Blev frukost med tillbaka i sängen vid tio och sen har jag inte gjort många knop.
Dock fick jag hjälpa Inga att koka potatis och göra sås till kvarvarande kalkonfilén och den menyn (trots adderad broccoli) fick aningen bättre betyg än gårdagens.
"Traditionsenlig" fika avklarad, men maken serverar numera bara kanelbullar till........undrar vem som bakat en massa såna? Ibland tänker inte Inga riktigt färdigt, tycker jag. 
Hade lite pappemballage som vägde nada, som jag slog följe med ner till återvinningen. Måste komma tillbaka till mitt "vanliga" antal steg/dag rätt snart......... har jag bestämt.
Men nu fick jag plötsligt ett infall......igen (hahahaaa), skulle va´ gott med en pizza kanske.
 
Just detta äpple.....ligger nu i min mage, väldigt gott var det.
 
Imponerande skymning ...........från fåtöljen igår...
 
Stekte några fattiga riddare igår till kvällen........
 
Min rödhake.....hahaaaaa
 
Dagens variant av kalkonfilé........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0