Alla da'r i veckan........

......... väljer jag en ostfralla till mitt kaffe, framför dessa sliskiga Twix.
Vilket jag typ berättade för Ryanair, när de skickade en enkät över hur jag upplevt min resa och till detta plussade på om att de bara blir sämre.....och dyrare.
Innan jag hunnit ur sängen, ringde en försäljae från Telenor (denna gång var det faktiskt från korrekt företag) och erbjöd billigare abonnemang, samt ökad surf ett år.
Misstänksam som man är.....frågade jag flera gånger och hon intygade  (mer än en gång) att det var sant. Skickade sen villkor/kontrakt att skriva på (via mail och sms). De "brydde sig även om" sina gamla trogna kunder gu'bevars.......förklarade hon tålmodigt.
Brukar aldrig "gå på nå't" via telefon, men detta verkade kassaskåpssäkert och faktiskt näst intill för bra för att vara sant. Men binder ju upp mig för två år till (har dock haft denna operatör sen år 2000).
Sonen ringde och ville låna cirkelsågen, skulle göra några mindre hyllor därhemma (till sin fru).
Han kom och hämtade denna på sin lunch och pratade lite, medan vi åt middag.
Inga hade hittat några bitar fläskfilé i frysen att steka på, till pommes och grönsaker.
Tvättmaskinen har fått jobba och resväskorna är tömda (iallafall min, hahaa) och återställda på plats.
Ikväll åkte vi för att proviantera, samt återlämna nyckeln till Spanien-huset.
Nu blir det strax en kvällsmacka med kaffe och sen sover jag nog gott igen. Får se hur lång tid det tar innan "den extra belastningen" för kroppsdelarna, avtar något. För nu är det höga protester (vid minsta rörelse) kan jag intyga.
 
Härtill var vi nödda och tvungna.........att dela på en Twix.
 
Vilken tajming......skärmdumpens nya bild imorse, en påminnelse om varmare breddgrader.
 
Helt ok middag fixade Inga, trots att kylen var i stort sett tom.
 
Flygtätt idag..........
 
Sonen på blixtvisit........
 
Shoppingen från Spanien(till mig):sopsäckar, tomtesockar och Mercadona-kasse. Hahaaaahaaa........men två blå toppar ligger i tvätten, också.
 
Flygspår ända in i solnedgången........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0