Bilen "full"........

.......med elektronik och sladdar, samt brädbitar och en del glas att avyttra på stora återvinningen.
Påväg till sta'n svängde vi in där och det kändes bra att ha detta gjort.
Inga hade hittat hemgjord rotsak/broccoli-soppa i frysen och den åt vi innan avfärden. Hon hade också (i ett svagt ögonblick) lovat att göra en Ceasarsallad till kvällen.
Vi hade kommit iväg lite tidigt och maken ville inte "hänga på låset" till den skivaffär som var hans enda mål för dagen. Därför passade vi på att köpa några säckar jord, (som vi behövde) innan jag lämnade av honom några minuter för tidigt...... ändå. 
Fortsatte själv för att köpa en del kryddor och toalettartiklar, samt tänkte göra av med de sista kronorna, kvar på ett julpresentkort. 
Dock hade de tekniska problem med presentkorten just idag, så fick betala fullt och spara på kortet en tid till.
Hämtade maken och under hemfärden siktades ett rådjur ute på Nybo-fältet och en stund senare "rann" en ekorre över 49:an mellan bilarna och klarade livhanken.
Kan också meddela att en mötande bil (vars förare inte kopplat på säkerhetstänket) behövde assistans av mig, för att klara en omkörning. Tur att man har bromspedal...........
Svängde in till Hörnebo och lämnade av två säckar "garderobsrensning" också, när mottagaren vaknat. (jobbar just nu natt).
Hemkomna fikade vi.....till kaffet idag, två wienerbröden jag inhandlat.
Jodå, Inga höll vad hon lovat och nu finns varsin tallrik sallad i kylen, att ta i halvtid på handbollslandskampen (för min del) som kvällsmat.
 
Började min dag med detta till frukost......
 
Soppa till lunch......
 
Vi investerade i dessa säckar......
 
Någon samlar på solcellsfigurer.......inte bonusdottern, utan hennes make!
 
Nu så.........har jag köpt riktiga grejer.......
 
Inga höll sitt löfte.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0