Det var jag och rödhaken...........

......... som dinerade ihop strax före två.
Han i fågelmatsburen och jag i glashuset. Maken tyckte det var för kallt, så han stannade inne med sin middagsportion. 
Innan dess hade jag hunnit med frukost, vilken blev i två akter idag. Första mackan före nio och andra runt elva.
Sen satte Inga igång och gjorde köttbullar, följt av fläskfilé med tillbehör till middagen.
Jag vilade mig i fåtöljen en stund och tog därefter tag i en del omplantering av tomatplantor, medan maken pysslade med att montera flyttkartonger, vilket tog en stund. (Det är till hockeykortspärmarna, som ska flytta ut i förrådet).
Efter planterandet, tyckte Inga att det vore gott med körsbärsmuffins till kaffet och bakade då sådana.
Till långfredagskvällen planerar så Inga en miniköttfärspaj med sallad och imorron blir det sill, ägg, köttbullar och Jansson, fördelat på lunch och kvällsmat.
 
Min lunchkompis........
 
........och imorse, svanar på sjön.
 
Köttbullarna klara......
 
Lunch-middag.....
 
Lite omdisponering med påfyllning av jord.......
 
Det var ett tag sen.......körsbärsmuffins.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0