Från pizza till kaksmulor........

......kan vi sammanfatta det senaste dygnet.
Fick ett infall att det kunde vara gott med pizza till "Let's dance" igår. Maken var inte sugen på det, men en sallad kunde han tänka sig.
Istället för att dela en pizza, blev det alltså även sallad beställd och hämtad.
Vilket innebar att vi båda har söndagens kvällsmat fixad.........med left-overs.
Solen skiner även idag, men det tar en bra bit in på förmiddagen, innan minusgraderna byts mot plus och smältningen fortsätter......
Till middag serverade Inga lever till mig (thanks very much....), medan maken kunde få två biffar (och broccoli) kvar sen igår och steka sig potäter till.
Fyllde så på lite mat till fåglarna, en bofinkhona satt orädd i snön en meter ifrån och väntade. Även koltrasten kom hoppande och visade sig rätt modig han också.....trots mig.
Fick därefter ett experimentryck och testade att göra några få choklad/kokos-kakor. Till eftermiddagskaffet i vårt soliga glashus var detta tänkt och visst åt vi upp dom. Men det fick bli i form av smulor, tillsammans med glass och frusna körsbär.
Maken tog en promenad och jag har plockat iordning en del på mina otaliga kakburkar.
Med anledning av "lagrets" storlek, skulle man kunna tro att det alltid finns minst sju sorter att välja på i det här huset. Men burkarna är fina, olika stora och kan användas också till annat.......intalar jag mig, då separationsångesten slår till.  
För skams skull tog även jag en kortare promenad, innan solen gick till vila.
 
Igår kväll lyste en regnbåge på min hylla..........
 
.....och jag åkte ner efter pizza och sallad.
 
Lördagen säger hej då.......
 
Leverportion till middag.......
 
Aningen föööör möra, dög dock som kaksmulor med glass, till kaffet.
 
Fika......
 
Orädd frusen bofikshona........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0