Inte så smart.......

.......att parkera på rad och blockera hela infarten till återvinningen. 
Vilket jag så småningom fick möjligheten att påpeka för en av bilarna, då den tanten kom efter att ha varit på loppisen.
Själv fick jag parkera ovanför backen och bära ner det jag tagit bilen för......... att slippa kånka på.
Nu var det inte tungt, bara skrymmande. Då det idag inte gick att parkera på den oskottade planen på andra sidan gatan, bestämde sig loppisbesökarna för att sluta tänka och ställa av bilen ändå.
Detta är på inget sätt loppisens fel, utan bara irriterande att visst folk tänker med något annat än hjärnan.
Igår kväll fixade Inga "mormorsbiffar", så det blev middagsmenyn idag. Serverades lagom innan avspark för Liverpool, borta mot Manchester City. Började ju bra med 1-0 till rätt lag, men sen var det slut på det roliga.
Annars låg det en bok i postlådan idag, en bok som har utgivningsdag först imorron. Men nu har jag redan hunnit läsa den. "Alla tiders Göteborg" av Fagersannasonen Andréas Sjölander.
Lika bra som alla de andra föregående historiska "sagorna", med roliga illustrationer därtill.
Nu får jag trösta mig med kaffe i det soliga glashuset en stund, efter denna tunga fotbollsförlust.
 
Månsken över sjön strax efter fem imorse........
 
Kul och bra bok........
 
Inga bjöd på middag......
 
Fika i glashuset.......
 
Solen tittar fram där under taket och i högra kanten på himlen....ett flygplan påväg.
 
I matburen, en del tjafs om vem som får vara inuti.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0