Nä, Inga var trött.........

........ igår kväll, precis som jag. Vilket sammanträffande va'?
Ingenting blev gjort under kvällen, förutom att soppåsen blev utburen till tunnan.
Sov gott  och vaknade (för att vara mig) ganska tidigt. Hämtade kaffe och en macka att ta med tillbaka till sängen. Somnade sen om en bra stund och gick så upp för att bara hämta ett glas sockerdricka och chilla en stund till.
Så var tanken, men klumpiga jag tömde ut hela glasets innehåll på golvet och nattlinnet. Blev en akut städinsats istället för chill, om man säger så.
Sen var det dags att förbereda middag och lika bra att ta en dusch.....av sockerdricka blir man kladdig.
Till middag ville Inga att vi skulle laga fullkornspasta med bacon/purjolökssås och så fick det bli.
Åt bara en liten portion för ganska snart därefter skulle en kompis komma och hämta mig, för vi hade bestämt att prova Inredias "premiärtest" av Afternoon tea.
Tre av symötets "ledamöter" mötte upp och visst var det helt ok fikabuffé, men inte vill jag kalla det klassiskt afternoon tea. Dock mycket prisvärt och aldrig fel med en pratstund vänner emellan.
Hemskjutsad, då fick det bli att starta en tvättmaskin och fixa grillade kycklingfiléer till morgondagen.
Som kvällsmat, blev det kvarvarande pasta.........och nu teve.
Maken drog iväg strax efter mig och är nu på möte i Tidaholm, säkert några timmar till.
 
Duvan (och andra) hittar fortfarande lite frön där matburen stod.....
 
......och ur dimman kommer ett arbetsfordon nere på fd. rälsen.
 
Inga gjorde en pasta-panna.......
 
De kvarvarande järnägsstolparna har nu fått kapitulera......
 
Sen dök ett annat fordon upp därnere.
 
Detta var vad som rubricerades som afternoon tea, inte helt "bekant" som sådant, men ok fika.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0