Nix bara Twix.........

.....fanns det även denna gång, till kaffet på flyget.
Nej tack, jag vill inte ha en portion lasagne som tilltugg till mitt eftermiddagskaffe. Visst kan man bli aningen irriterad när man är fastfjättrad i fyra timmar och det inte finns något matnyttigt att köpa.
Inte en enda sandwich eller baguette fanns det ombord, vare sig på nerväg eller hemfärd, DÅLIGT!
Nu är ju inte detta de stackars flygstewardarnas fel, men inte ens biljetterna är billiga, på detta bolag längre......och resekomforten ska vi inte ens nämna. 
Det var en del "roddande" innan vi kom iväg från semesterhuset. Deadline att åka, (från denna skrivande diktator) passerades med några minuter trots tjatande av denna resfeber-angripna chaufför.
Nåväl vi fick återlämnat hyrbilarna, blev transpoterade till avgångshallen och där var det köööööö,.
för att checka in (vilket det alltid är där).
Svettade mig sen genom security och så fick det bli burgare som nödproviant. Dock blev det för delar av sällskapet lite tidsnöd att ta sig till gate, då automatbeställningen på matinköpet strejkade och där försvann ät-tiden. Tror de slutligen fick med sig takeaway till flygplanet.
Inte nog med strapatser, för efter avstigningen på Arlanda var det schnitzlad sightseeing-bana i samtliga terminaldelar (kändes det som) att först hämta väskor, men sen även för att ta sig ut.
En halvtimmas väntan på shytteln gjorde inte super-stel tant mer "tinad", men i Arboga hittade vi så lite ätbart på Q8. För Donken stenvägrade maken att besöka och jag höll väl med.
Han fann en wrap och jag åt korv med mos........ en liter mjölk fick också följa med därifrån.
Hemma hittade vi en veckas post i glashuset, snällt ditburen och samlad av grannen.
Sen damp vi isäng.........och imorse var det fortsatt stelt (lite mer än vanligt) att ta sig ur sängen.
 
Burger King ville morgondagens (17.4) födelsedagsbarn äta "sista" måltiden, före hemfärd på.........
 
Palm på stranden i fint väder.....
 
Man kan ju inte lämna Spanien utan att ha tagit ett kort på dessa.......
 
Alla ballongerna jag blåste upp, många fler fanns i påsen som hon kan ta med hem. 
 
.....och här är tröjan hon fick, som jag stickat. Passade bra i storlek.
 
En sista frukost i pergolan.......
 
Ljuvlig kvällsmat halv tolv i Arboga.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0