Shopping.........

.......stod på agendan idag, efter att jag lyckats lämna av maken vid tåget. Fortfarande är det fullt trafik-kaos i Mörkekorset. Där är sig ju inte alls likt, mot förr i tiden. Far är född och uppvuxen precis där och då var det mer småstadsmiljö och "bäckravin" till skillnad från höghus och parkeringshus.
Inte ens då jag växte upp var det så stökigt som det nu har blivit.
Inte så länge sedan det var Mode-parkering med korvkiosk, men ännu längre tillbaka huserade höst- och vårmarknad där.
Ja,ja....... det gick ju att ta en annan väg från stationen och undvika eländet, vilket jag gjorde.
Började inköpen hos Cassels, där fyndade jag en klarblå höstjacka och en ljuslila tröja.
En hamburgare och dricka fick duga till lunch hos Donken.
Rusta nästa, lite småsaker med därifrån och fortsättning till Dollarstore (lämnade med oförrättat ärende), Blomsterlandet levererade dock: ljung och några fler plantor, att snygga till trädgården med.
Slutade sejouren på Willys och hämtade ett paket i Tibro som avslutning. Fick där även bli en Is-cappucino till eftermiddagsfika. Den var rätt god fakriskt.........
........och som vanligt ingen vinst på Lotto, lika bra att plantera de köpta blommorna då istället.
Sen får det bli lite kvällsmat........
 
"Nerlusat" med björnbär i år........
 
Tog inte lång tid innan "gödselmaskinen" dök upp........
 
Halva-priset-fynd.......
 
Snabb-lunch........
 
Till blomlådorna........
 
En smörask.......men hos mig...........min nya godisskål.
 
.....och i Stockholm har barnen fått "mormorsgodis".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0