Alla bord på plats.......

......och Inga har kastat ut alla mattor i solen, förutom dom som ligger och snurrar i tvättmaskinen.
Dammsugit har hon också gjort, samt bjudit på grillad korv med hemlagat mos till middag.
Strax dags att åka på julfika och därefter komplettera lite från mataffären......igen.
Under tiden ska maken tvätta golv samt fixa tillbaka in de vädrade, nyskakade mattorna.
Somnade som en sten i fåtöljen såsnart Ernst satte igång med sina pyssel igår. Blev en tupplur på dryga timman. Därför var det aningen svårt att somna på riktigt, när läggdagstiden infann sig. Men det blev några timmar ändå till slut.
Var alltså vaken när bord, stolar snöskyffel med ett brak blåste av altanen runt tre inatt.
Bara att gå ut i blåsten (men ändå rätt ljumma natten) och "rädda" fågelmatsburen från total demolering.
Har nu varit på julfika hos reskompisen och vi har bytt årets julklappar.
I affären efteråt sprang jag på en annan kompis, som det blev en pratstund med innan jag.handlade det som stod på listan.
I postlådan fanns julkort och två andra beställda saker.
Nu ska jag iallafall inte göra nå't mer idag, mer än chilla i fåtöljen. Dock ska jag bara lägga tillbaka de snart torra badrumsmattorna från torktumlaren.
......och prova några klädesplagg som kom med posten, samt gå ut med soppåsen (tömning imorron), byta handdukarna och köra en tvättmaskin till.
 
Så såg det ut efter braket......mitt i natten.
 
Middag........
 
Kompisen är bättre på att bränna sina ljus jämnt, i adventsstaken........
 
Min julklapp i år.........kompisen fick en fruktskål och ett kastrullunderlägg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0