Åtta grader........

........plus idag och snödrivorna "is nomore" . 
Det har varit lika milt väder hela natten och det blåser en hel del. Finns lite snö kvar, men mestadels grön gräsmatta nu igen.
Kan inte säga att jag är ledsen över väderomslaget. Vit jul är väl rätt fint, men i min värld spelar det inte så särskilt stor roll......egentligen.
Startade söndagen med en macka, kaffe och lite yoghurt. Inga hade ingen lust att laga middag, så maken fick i uppdrag att åka till Tibro, tanka bilen och hämta thaimat.
Under tiden passade jag på att klä julgranen därute i glashuset. Lite sned och krokig, men fyller ändå sin funktion och i mörkret med ljusen tända......funkar den finfint.
Eftter middagen tog jag bilen till återvinningen och väl där blev det också en rundvandring inne på loppisen. Några småsaker kom med hem, så också kakor till eftermiddagskaffet.
Vilket jag kommer att intaga framför teven i fåtöljen, då det bara är tio minuter kvar till bronsmatchen i handboll.
Har jag tur är den matchen precis slut till fotbollsstarten halv sex.  
Väldigt bra tajming var det, men tyvärr fick inte Sverige något brons. Men de kämpade bra och det var spännande sista delen av matchen. Förlust med uddamålet bara.....tyvärr.
Dock hann jag precis få höra "You'll never walk alone" också, innan matchen startade.
Tyvärr slutade den 0-0 och var inte nån av de bättre matcherna Liverpool gjort........
 
Nu får det nog räcka med saker i granen........
 
Lite god middag........
 
En aning "kutryggig" är den allt, men i mörkret ser den helt ok ut med alla ljus.
 
Är tomten också påväg in till loppisen........
 
Lite fikabröd med hem till oss därifrån iallafall .........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0