Det ringde på dörren........

......strax före tio.
Jo jag var vaken, men fick öppna i nattlinne. Därutanför stod en kommunkille (en av dem som rotade i grannens buske igår?) och meddelade att de var tvungna att stänga av vattnet någon timma.
Ett av grannhusen hade en läcka, men de måste stänga av med huvudkranen nere i vår slänt.
Maken sov och hörde inte ens dörrklockan, men jag kunde hälla upp lite vatten och kaffe fanns redan att värma till frukostmackan.
Två timmar senare fick vi tillbaka vattnet och maken (som nu var vaken sen länge) kunde duscha.
Utanför vräker snön ner, så jag fick sopa av bilen och lägga på vindruteskyddet igen. 
(Har ju varit mildväder flera dagar......) Ska senare i eftermiddag åka en tur till kompisen, innan hon försvinner till Norrland för julfirande (bra resväder för tåg hmmmm....)
Men först hoppas vi på att syster med assistent kommer välbehållna hit för julfika.
Jo de kom lite sent, för väglaget var inte det bästa men vi hade en trevlig fika. Med sig hem fick hon så en tomtesäck med paket, som hon garanterat öppnade såfort de kom hem.
Strax de hade åkt, drog vi också iväg. Maken lämnade av mig hos kompisen och fortsatte till barberaren i Tibro. Nyfriserad kom han lite senare och hämtade mig igen ......med min erhållna julklapp.
Han tyckte han låtit klippa av mycket, men jag hade faktiskt gärna sett ännu mindre skägg.
Nu blir det fåtölj-chill............
 
 Dukat och klart för julfika med syster.......
 
Nästa fika.....hemma hos kompisen.
 
.....där jag fick den här i julklapp.
 
.....och så kom maken tillbaka och hämtade mig.
 
Jo jag kände igen honom........för mycke' skägg hade han allt kvar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0