EU-direktiv.........

........ kan väl vara bra, om de förbättrar arbetsvillkor och miljö.
Men då de både slår sönder vardagsrutiner för brukare och försämrar ledighetsperioder för arbetande assistenter, kan jag inte se någon somhelst förbättring.
Sämre arbetsmiljö och inskränkningar i brukares privatliv (det lilla de fortfarande kan ha....) är definitivt av ondo. Nu är det så att LSS-lagen öppnar för lösningar på det området, vilket jag har påpekat för ansvariga schemaläggare och nu får vi se om de tar hänsyn till den enskilda brukarens bästa (och personalens) eller väljer den enkla vägen och bara kör över.........
Annars fortsätter "tömning" av frysen, på middagsalternativ och jag hostar vidare. För visst hade han (som jag delar hus med) luftvägsbekymmer med sig från huvudstaden återigen och har alltså överfört  eländet..... även till mig.
Mera blötsnö kom inatt, så han fick skotta rätt mycket idag......igen. Medan jag och Inga sköter tvätt och mat, samt skriver inköpslista.
För blir det plats i frysen, kan man ju handla mer och lägga däri........hahahaaaa.
Till middag fanns broccoli och fläskotletter i frysen, samt pommes frites. 
Fortsätter så att hosta i min fåtölj, medan det letas hus på Costa del Sol på teven. Runt omkring där jag och kompisen ska dra till, i januari........
Tvättmaskinen piper på uppmärksamhet och vill ha en ny last såsnart den är tömd.
Sen ser vi fram emot handbollen, om ett par timmar. Kan nog smaka bra med en kopp kaffe också innan dess. Kanske ska smaka av korintkakorna...........
Hämtade posten........och hur oförskämd får man vara som snöplogare, undrar jag?
Bara för att det var renskottat hos oss, har han vräkt av två gigantiska högar tung blötsnö en hel meter ner på vår infart. Jag började skotta, det som gick att rubba med skyffel, maken tog det andra.
 
Så tände vi då till sist även andra adventsljuset........
 
Ja.....även de inte grannaste granarna i stan, - vill ju också få fira jul, eller hur?
 
Makens middagstallrik........
 
Mera julpynt........
 
.........och lite till.
 
Ja vad ska man säga........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0