Gran, gran........

......gran, den vackraste i stan var vi och köpte oss idag.
Först hade vår Kia dock en date med besiktningsman och den var till full belåtenhet........ inga problem där, sa han.
Så fortsatte vi in till utkanten av Skövde och ByggMax, för där har de granar till bra pris. 
 Nittionio kronor fick vi punga ut med och den duger gott därute i glashuset.
Ska bara klä den också, men det sparar vi till nästa vecka........
På hemväg stannade vi åter i Tibro "city" och maken gick till Apoteket. Jag traskade in på ICA, träffade först en kompis att tjata lite med.
Blev en hel del mer köpt, än jag hade tänkt. Dock var jag klar långt innan maken uträttat sitt ärende och blev stående utanför bilen med kundvagnen. Då kom killen i bilen bredvid och slängde ur sig (med ett leende): "Får du inte ha nyckeln......"
Visade sig att vårdcentralen klantat sig och tagit bort fel recept på makens lista, därför tog det sån tid.
Han fick gå dit för att "reklamera misstaget" och ingen medicin med hem idag alltså.
Men ett annat slag av medicin, fanns ju i en närbelägen affär (där jag köpte julöl häromdan....).
Vi styrde kosan in där och kollade runt. Medan maken plockade i en del vanlig öl i korgen, kikade jag runt och samtliga tre anställda i affären kom fram på kort tid och erbjöd assistans om jag sökte något speciellt. Varav den enes röst lät väldigt bekant (så också utseendet, delvis)....... jodå, han var bror till en av systers assistenter.
Köpte en färdig Jansson, så Inga slapp att laga mat idag. Hon behövde bara "nalla" några köttbullar från frysen att servera till. Var väl ok, men inte som hemmagjord.........
Ikväll blir det "På spåret" i realtid..............
 
Under besiktning........
 
Vackra snötungda granar....... men vi har en egen i bagageluckan.
 
Dagens middag......
 
Mera julpynt i huset........
 
.....och här bordet i hörnet, bakom min fåtölj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0