Ja nån måste ju betala vinsterna.......

........och överskottet, som går till Sveriges föreningar. Där kan jag verkligen ta åt mig av äran.
En dubbellott och tre singlar, inte ett korvöre i vinst blev det.
Men nu är det julafton och jag ska titta ikapp åtminstone ett program innan jag går och knyter mig.
Liverpool spelade oavgjort mot serieledarna Arsenal (hade ribbskottet gått in och de vunnit matchen hade Liverpool varit överst i tabellen). 
Skinkan är avsmakad och får väl godkänt, men det är inte min julbordsfavorit, utan jag röstar på Jansson..........
Julafton ska inte särskilt mycket göras, utan jag ska bara ladda batterierna (så gott det går) inför resterande juldagar, som blir desto mer hektiska.
Blev inte så särskilt många timmars snarkande inatt, men man kan ju inte bryta sin jultradition.
Att sova gott till Kalle klockan tre........ och idag var inget undantag.
Innan dess hade jag i det kalla vädret, tagit bilen på en liten utflykt....till kompisen i Skeastan. Vi bytte julklapp och pratade en stund i farstun, innan jag återvände hem, för att värma grytan Inga förberett till julaftonsmiddag. 
Maken fick fika själv idag, men jag ska göra några krustader med musselfyllning och några med räkstuvning till kvällsmål är tanken. Ska titta klart på en dålig julfilm först bara.
Imorron väntar utökad kökstjänst, men vet inte än vad Inga har tänkt servera till middag då.
 
Skinkan klar.......
 
Julaftons förmiddag 2023......... minus åtta på termometern.
 
Skatorna fick lite rågflingor.....men kastar lystna blickar mot innehållet i buren.
 
I Stockholm har de öppnat sista paketet i kalendern: "Hot chocolate kit"........
 
Specialdesignat julpapper........
 
.....och paketet innehöll, fler till samlingen.
 
Maken fick ett paket av Tomten.......
 
Julaftons något udda middag........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0